Podnikání se nemusí nutně odehrávat jen v zemi, kde žijete. Rozšíření do dalších zemí je dnes velké téma, které řeší hodně podnikatelů. Jestli zvažujete expanzi za hranice, bude pro vás optimalizace SEO v zahraničí klíčovým prvkem, na který se musíte soustředit. Nemusí to být jednoduché, ani levné. Máte-li kvalitní produkt, může to fungovat velmi dobře.
Jazyk nemusí být velkým problémem
Přesun z českého na zahraniční trh nemusí být vůbec složitý, když zvolíte jen angličtinu, kterou mluví lidé po celém světě i v zemích, kde to není jejich rodnou řečí. Severské státy ji běžně používají, i když to není jejich primární jazyk. Můžete ale cílit i na národy, které mluví jinou řečí, například německy nebo francouzsky.
Co je důležité, když to není jazyk?
V první řadě musíte pochopit zákazníky, na které cílíte v závislosti na produkty nebo služby, které nabízíte. Tomu je zapotřebí přizpůsobit vzhled i styl reklamy PPC v zahraničí, protože lidé z každého státu mají jiné zvyky a priority. Hodně záleží na obrázcích, barvách, stylu textu a dalších prvcích, které se na první pohled mohou zdát nepodstatné.
Google není první možností v každé zemi
V Čechách lidé používají hodně Google a je tam zajisté ve většině zemích, ale ne všude. Stejně jako my máme Seznam, uživatelé ve světě používají i jiné vyhledávače. Na tohle musíte myslet, abyste prezentovali své zboží na správných místech. Nebojte se také využívat mobilní verze reklam, protože jsou v zahraničí mnohem populárnější a rozšířenější než u nás.
Nechte vyniknout konkurenční výhody a svůj brand
Svou konkurenci musíte neustále pozorovat, abyste znali jejich strategie a mohli se podle toho zařídit. Navíc podle nich můžete odhadnout, která klíčová slova budou nejlepší pro vaši situaci. Kromě toho nezapomínejte ani na místní zákony, dopravu a platby. Lidé jsou zvyklí na určitý standard, a jestli jim ho nedáte, pravděpodobně u vás nebudou nakupovat. Dejte uživatelům na první pohled znát i konkurenční výhody, které také poznáte podle zahraničních webů.