Pojem optimalizace má v praxi mnoho významů. Například v oboru matematika znamená hledání minima a maxima funkcí, v informatice vylepšování výpočetního systému v různých sférách, ale nás zajímají optimalizace SEO – Search Engine Optimization – zlepšování pozice webových stránek ve vyhledávačích a zvýšení návštěvnosti stránek.
Kromě toho SEO řeší správné nastavení webu a také jeho obsahu včetně analýzy a výběru klíčových slov.
Takže když bychom měli stručně shrnout co je to optimalizace SEO, tak jde o soubor služeb neboli opatření a nastavení vašich webových stránek, kterého účelem je dostat vaše stránky na přední pozice ve vyhledávačích. A to především samotným vyhledáváním uživatelů konkrétních produktů, služeb či informací, které jsou obsahem i vašich www stránek.
Jde o vyhledávání pomocí klíčových slov (fulltextové vyhledávání), které zachytí uživatele a vaše budoucí návštěvníky, kteří mají zájem o konkrétní službu či produkt.
V praxi to vypadá tak, že například uživatel a váš budoucí návštěvník hledá zdravou výživu a do vyhledávače zadá klíčové slovo, frázi zdravá výživa. Pokud je zdravá výživa obsahem vašeho webu a zvolili jste správná klíčová slova, tak se tento návštěvník dostane i k vašim webovým stránkám. A to nejen díky správnému nastavení klíčových slov, ale také díky místu vašich webových stránek na prvních pozicích ve vyhledávačích.
V jednotlivých krocích profesionální SEO vypadá asi následovně:
· SEO analýza z pohledu vyhledávače
· Analýza návštěvnosti vašich www stránek
· Správné nastavení webu a jeho obsahu
· Analýza a výběr klíčových slov dle obsahu vašeho webu
· Linkbuilding
· Copywriting – psaní PR článků
· Pravidelný reporting
Díky obsahu služeb SEO získáte prvenství ve vyhledávačích, jako jsou Google nebo Seznam, dohledatelnost pomocí klíčových slov a tím vším i zvýšení návštěvnosti. To vše vede k úspěchu v prodeji vašich produktů a služeb.